Thuiswinkelbedrijf Neckermann heeft zijn assortiment ondergebracht in 22 gespecialiseerde winkels. Reden voor de reorganisatie is de verschuiving van de concurrentie voor de webwinkelier, stelt ceo Kees Gabriëls. “Vroeger hadden we vooral te maken met concurrentie van bedrijven met een vergelijkbaar breed aanbod, nu komt die meer uit de specialistische hoek.”
Neckermann kiest voor aparte vakwinkels. Zo vallen onder de hoofdcategorie mode bijvoorbeeld winkels als Dames Elegant, Dames Casual, Dames Grote Maten, Kinderkleding en Heren. “Elke winkel wordt beheerd door een apart team, dat verantwoordelijk is voor de hele gang van zaken, van inkoop tot communicatie. Dat betekent meer know how en dus meerwaarde voor de klant”, aldus Gabriëls.
De veranderingen binnen Neckermann hebben een ingrijpende cultuuromslag teweeg gebracht. Het bedrijf werd eerder top down bestuurd, nu is dat meer van onderaf, aldus Gabriëls. “De winkelteams komen met plannen die vervolgens worden getoetst aan de behoeftes van onze doelgroep en uitgevoerd.”
Het aantal speciaalzaken onder de vlag van Neckermann wordt later mogelijk uitgebreid, laat de ceo weten. Ook zouden er zogenaamde merkwinkels bij kunnen komen. “Neckermann.com staat open voor nieuwe partnerships die een meerwaarde kunnen bieden voor het huidige productassortiment.”
Neckermann opent speciaalzaken
Gepubliceerd op 14 oktober 2009 om 00:00
Reacties 0