Consument blijft AH duurste supermarkt vinden
Gepubliceerd op 14 april 2005 om 00:00
Uit een grootschalig consumentenonderzoek van Trendbox is gebleken, dat Albert Heijn door de consumenten nog steeds als duurste supermarkt ervaren wordt. AH voert al 18 maanden een grootschalige prijzenoorlog om van dit dure imago af te komen. “AH is terug bij af. Het is treurig, maar waar. Ze staan weer bovenaan het lijstje duurste supers. Vorig jaar waren ze nog nummer 2, achter Super de Boer. De situatie lijkt op die van vlak vóór de prijzenoorlog. Alleen zijn we nu miljarden euro’s aan kosten verder en ook vele ontslagen in de hele branche verder”, aldus Goos Eilander, directeur van Trendbox. De Nederlandse consument vindt Aldi de goedkoopte supermarkt, gevolgd door achtereenvolgens Jumbo, Lidl, Dirk van den Broek, C1000, Edah, Plus, Konmar en Super de Boer. De uitkomsten van dit onderzoek zijn gisteren tijdens het nationale retailcongres What’s Going On In Retailing?! gepresenteerd.
Reacties 0