BCC start landelijke CO2 Tour

Om consumenten voor te lichten hoe ze de CO2 van elektrische apparaten in het huishouden tot nul kunnen reduceren start BCC een landelijke CO2 Tour. De elektronicaketen toert tot eind deze maand met het BCC Green Team door het land en geeft consumenten praktische tips en inzicht hoe zij zelf kunnen bijdragen aan een beter milieu en ook geld kunnen besparen.

De toer is onderdeel van een grote voorlichtingscampagne om consumenten te stimuleren energiezuinige apparaten te kopen en over te stappen op duurzaam opgewekte (groene) stroom. De toer gaat van start in Amsterdam en doet tot 31 oktober zestien steden in Nederland aan.

“We merken dat consumenten iets aan energiebesparing willen doen vanwege de klimaatverandering, maar zij weten niet precies hoe", geeft Annemarie de Raadt aan, die als MVO-manager actief is bij BCC. "Tijdens de energieweken lichten we de consument voor, stimuleren we ze met behulp van speciale korting op energiezuinige apparaten en proberen we ze te laten overstappen op duurzaam opgewekte stroom. We geven hiermee aan dat energiebewuster leven heel makkelijk is en we zeggen dat het niet alleen goed voor de aarde is, maar overduidelijk ook voor de portemonnee."

Naast het geven van tips en uitleg over een energiebewust leven, wordt de campagne ondersteund met ‘bespaarvarkentjes’, die recht geven op korting op energiezuinige apparaten. Voorts is BCC een samenwerking aangegaan met Eneco. Als klanten besluiten over te stappen op groene stroom van deze energieleveranciers ontvangen zij gedurende de energieweken 150 euro korting op de aanschaf van zogenaamde ‘Groenestekker-apparaten’. Dit zijn energiezuinige producten.

Een gemiddeld Nederlands huishouden produceert door elektriciteitsverbruik twee ton CO2. Dit kan gereduceerd worden tot nul door te kiezen voor energiezuinige apparaten en duurzaam opgewekte groene stroom. Als de ruim zeven miljoen huishoudens in Nederland hiertoe overgaan is de opgetelde milieuwinst enorm.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!