De omzet van mode en lederwaren nam toe met zes procent, naar 4,5 miljard euro. De omzet van horloges kromp echter met negentien procent tot 533 miljoen euro. Ook de verkopen van wijn en sterke drank slonken, met veertien procent tot 1,7 miljard euro.
Topman Guiony van het concern achter onder meer Louis Vuitton, Valentino en TAG Heuer meldde dat het derde kwartaal een opwaartse trend liet zien. “De horlogemarkt in Amerika en de meeste andere markten verbetert langzaam”, zo liet hij weten tijdens een persconferentie.
De hele bedrijfstak in luxegoederen vergaat het minder goed dan LVMH. Volgens consultant Bain & Co zullen de verkopen van de hele luxesector, die onder mee haute couture, juwelen, cosmetica en luxe lederwaren omvat, dit hele kalenderjaar uitkomen op zo’n 227 miljard dollar, acht procent minder dan in 2008. Zes maanden terug werd overigens nog een min van tien procent voorspeld.
Volgend jaar zal er wereldwijd één procent meer omgezet worden, maar van een echt herstel zal pas sprake zijn in 2011 of 2012. Eén van de redenen dat LVMH beter presteert dan de markt is dat het bedrijf beschikt over eigen verkoopkanalen.
Reacties 0