Steeds meer buurtsupers verdwijnen uit het Nederlandse straatbeeld. Maar er is hoop, vertelt Joop Holla van marktonderzoeksbureau GfK in De Gelderlander. “Lidl is in dat gat gesprongen. In korte tijd hebben ze hun groente- en fruitafdeling en het vleesaanbod enorm uitgebreid, zodat de klant alles kan krijgen voor de warme maaltijd.”
De Lidl is steeds vaker te zien in buurten die winkelloos dreigen te raken. Dit komt doordat de keten goed uit de voeten kan in kleinere panden. Andere supers hebben veel meer ruimte nodig om winstgevend te kunnen draaien. “Lidl wil een winkel voor iedereen zijn en biedt daarom meer service”, aldus Holla. “Dat is gelukt: de klant is nu veel tevredener over de keuze in vers en kwaliteit.”
De nieuwe koers zorgt voor een groeiende aanwas van nieuwe klanten. Inmiddels koopt zes op de tien huishoudens wel eens bij Lidl. De discounter verovert daarnaast steeds meer vierkante meters in ons land. De keten, die sinds twaalf jaar in ons land zit, telt momenteel 325 filialen.
Lidl is nieuwe buurtsuper
Gepubliceerd op 23 oktober 2009 om 00:00
Reacties 0