Organisatie Webwinkel Vakdagen ziet animo groeien

Voor veel retailers vormt online de kern van de groeistrategie voor de komende jaren. De populariteit van het webwinkelen is niet alleen terug te zien in de stijgende omzetten. Ook vakbeurzen als de Webwinkel Vakdagen zien een toename in de belangstelling voor e-commerce in het algemeen en multichannel retail in het bijzonder. Dit meldt de organisatie van het evenement in een persbericht.

Sinds de eerste editie van dit evenement zijn de bezoekersaantallen ieder jaar gestegen van vierduizend bezoekers in 2007 naar ruim zevenduizend bezoekers in 2009. Behalve in bezoekersaantallen ziet de organisatie ook een kern van groei in de herkomst van de bezoekers.

"Er komen steeds meer verschillende branches waar de kern van de groeistrategie de komende jaren op online ligt", aldus een woorvoerder. "Naast vaste segmenten als reizen, consumentenelektronica, verzekeringen en kleding zijn segmenten als food, luxury goods of de auto-industrie zich volop aan het ontwikkelen voor online gebruik. De verwachting is dat deze opkomende segmenten de komende jaren flink gaan investeren in e-commerce."

Zie ook: Omzet webwinkels richting zes miljard

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!