Unilever versus Albert Heijn

Unilever en Albert Heijn ontmoeten elkaar vandaag bij de rechtbank Arnhem. Unilever heeft een kort geding aangespannen omdat de A-merk fabrikant de verpakkingen van AH’s huismerk te veel op haar eigen merken vindt lijken. Unilever eist dat Albert Heijn haar verpakkingen meer laat afwijken van de A-merk verpakkingen van Unilever. Unilever beschuldigt in kort geding Albert Heijn van merkinbreuk, ongeoorloofde mededinging en wanprestatie. Volgens de dagvaarding doet Albert Heijn “afbreuk aan het onderscheidend vermogen en de reputatie van de genoemde merken van Unilever”. Naast de gelijkenis van de verpakkingen verzet Unilever zich ook tegen de bewering van Albert Heijn dat de inhoud van de A-merk producten en de AH huismerkproducten eigenlijk identiek zijn. “Ik verzet me sterk tegen het idee dat wij maar wat zitten te dommelen bij wat we in onze pakjes stoppen”, zegt Mark Goedhart, marketing directeur van Unilever.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!