Vleesaankopen zijn afhankelijk van leeftijd

De wens tot gezonde voeding bepaalt de vleesaankopen. Huishoudens die op voeding en gewicht letten, kopen relatief gezien meer kipkarbonade, stoof- en riblappen, bief-, bak- en braadlappen, rauwe ham en rundergehakt. Dit blijkt uit een onderzoek van marktonderzoeksbureau GfK in opdracht van de Productschappen Vee, Vlees en Eieren. Bij huishoudens die minder waarde hechten aan gewicht en gezondheid, bestaan de vleesuitkopen relatief meer uit hamburgers, frikadellen, kroketten, kipsnacks en half-om-halfgehakt. Vleesaankopen blijken vooral afhankelijk te zijn van de leeftijd van consumenten, zo luidt het oordeel van GfK. Binnen de groep huishoudens die zowel op gewicht als gezondheid letten, blijken gepensioneerden en tweeverdieners oververtegenwoordigd te zijn. Uit het onderzoek blijkt dat 47,4% van de Nederlandse huishoudens rekening houdt met wat zij eten. Ongeveer een kwart geeft aan niet of nauwelijks rekening te houden met hart- en vaatziekten bij wat zij eten. Een ongeveer even groot deel zegt meer rekening te willen en moeten houden met wat zij eten. Zo`n 43% van de huishoudens zegt op gewicht te letten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!