Modeketens beleven donkere septembermaand

De Nederlandse moderetail heeft een matige maand september gedraaid. Vooral de verkoop van vrijetijdskleding, waaronder jeans, en mannenmode viel flink terug. De verkopen namen met respectievelijk 14,8 en 10,5 procent af. De modebranche als geheel leverde 5,8 procent in. De cijfers zijn afkomstig van de Modemonitor van brancheorganisatie CBW-Mitex.

Bij de krimpende jeansverkopen viel vooral de flinke afname van het aantal verkochte duurdere broeken op. Gebrek aan innovatie speelt zowel mannenmode als het jeanssegment parten.

De verkopen van bodyfashion noteerden juist een plus. Winkels in dit segment zagen de verkopen met bijna drie procent toenemen. Winkeliers die baby en kinderkleding verkopen hadden een net zo dramatische maand als de verkopers van spijkerbroeken.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!