V&D wil dat de webshop het grootste warenhuis van de keten wordt. Dat zei topman Mark McKeon vrijdag tijdens een presentatie in de recent omgebouwde en vernieuwde vestiging in Rotterdam, zonder daarbij concrete financiële doelstellingen openbaar te maken, zo meldt Z24.nl.
Volgens McKeon is online winkelen de toekomst. "Dit is de grootste verandering in de manier van winkelen die ik in mijn leven zal meemaken", aldus McKeon die denkt dat de webshop van V&D op termijn de potentie heeft om een jaaromzet van 100 miljoen euro te behalen. Hoe hoog die omzet nu is, liet McKeon in het midden.
De internetwinkel van V&D gaat volgens de topman de grootste vestiging van V&D worden. "Het is alleen een kwestie van wanneer." Trok de website vorig jaar 100 duizend bezoekers per maand, dat aantal is gestegen tot 250 duizend per week. McKeon erkent dat er een vorm van kannibalisme kan optreden tussen de online winkel en de vestigingen in de verschillende steden. "Maar ik kannibaliseer liever mezelf dan dat ik consumenten verlies die online elders hun inkopen doen."
Stevige internetambities V&D
Gepubliceerd op 9 november 2009 om 00:00
Reacties 0