Tesco ziet marktaandeel groeien

Het marktaandeel van Brits marktleider Tesco is voor het eerst in twee jaar weer gegroeid.

De drie maanden voorafgaand aan november is het marktaandeel van de supermarktketen gegroeid tot 30,7 procent. Dit is een stijging van 0,1 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. In de twaalf weken voor 1 november is de omzet van Tesco met 4,7 procent toegenomen. Hiermee ligt de omzetgroei boven het gemiddelde van de markt (4,4 procent). De groei van Tesco komt onder meer door het succes van de klantenkaart. Klanten van de keten kunnen tegenwoordig dubbel zoveel punten sparen met de kaart.

De stijging is het hoogst bij Waitrose. In vergelijking met afgelopen jaar steeg de omzet van deze formule met maar liefst 12,3 procent. Het marktaandeel groeide van 3,7 naar 4 procent. Ook bij Morrisons is groei te noteren. De omzet steeg met 8,5 procent en het marktaandeel met 0,4 procent naar 11,7 procent. Daarnaast lijkt de groeispurt van de discounters in het Verenigd Koninkrijk ten einde. Het marktaandeel van de discounters tezamen ligt op 6,1 procent en is daarmee niet gestegen ten opzichte van vorig jaar.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!