CEO Gabriëls verlaat Neckermann

CEO Kees Gabriëls verlaat Neckermann aan het einde van dit jaar. Hij geeft het stokje door aan Gino Thuy, momenteel nog manager hardware bij Neckermann. Thuy was nauw betrokken bij de strategische omslag die het bedrijf onlangs maakte.

Gabriëls was als CEO vier jaar aan Neckermann verbonden. Daarvoor was hij vijf jaar in dienst als marketing manager Nederland.

Hij staat achter de beslissing van de aandeelhouders om Thuy als zijn opvolger aan te stellen: "Hij was een van dragers voor onze recente strategiewijziging. Deze keuze, daar zit continuïteit in. Dat is belangrijk voor Neckermann."

Thuy was verantwoordelijk voor de specialisatieslag die de site onlangs heeft gemaakt. Neckermann opende 22 nieuwe webwinkels om de conversie te verhogen en de concurrentie tegen te gaan. "De markt is veranderd. Waar we het voorheen op moesten nemen tegen andere bedrijven met een groot aanbod, zijn onze concurrenten nu de specialisten", aldus Gabriëls toendertijd.

Onder de Neckermann vlag krijgen de 22 webwinkels de opdracht om zich op de markt van de specialisten te richten. Naar verloop van tijd moeten deze winkels een eigen profiel krijgen. Per winkel bestaat er een team met mensen die onder meer van de afdeling inkoop, marketing en verkoop komen.

Gabriëls is van mening dat expertise en verantwoordelijkheid nodig is om te slagen in een competatieve internetverkoop. Hij vertrekt per 1 januari omdat hij zich in 2010 aan het schrijven van een boek over talentmanagement wil wijden."Ik zal hier en daar een lezing geven. Maar wat ik in 2011 ga doen, ligt nog volledig open. Ik heb geen toekomstplannen."

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!