De feestdagen beloven ook dit jaar weer de drukste maanden van het jaar te worden als het gaat om online aankopen. Dat meldde online mediawinkel bol.com vorige week in een persbericht.
De mediawinkel verwacht dit jaar alleen al in de laatste dagen voor Pakjesavond 500 duizend artikelen te versturen. Dat betekent ook dit jaar weer een recordhoogte aan online bestellingen. Om ervoor te zorgen dat alle bestelde cadeaus op 5 december op de cadeaustapels liggen, investeerde bol.com de afgelopen maanden flink in een forse uitbreiding van zijn logistieke en it-infrastructuur.
In 2008 verkocht bol.com tijdens de Sinterklaasperiode 1,1 miljoen artikelen. In de piekuren, de dagen vlak voor de traditionele Pakjesavond, werden zelfs iedere seconde méér dan twee producten besteld. Naar verwachting zal ook dit jaar het hoogtepunt in online Sinterklaas bestellingen rond 1 december komen te liggen. De mediawinkel verwacht op deze dag 100 duizend artikelen te verwerken.
Bol.com verwacht recordverkoop
Gepubliceerd op 16 november 2009 om 00:00
Reacties 0