Nieuwe inkoopcombinatie zorgt voor spanningen

De nieuwe inkoopcombinatie uit de koker van supermarktketen Jumbo zorgt voor spanningen op de inkoopmarkt. Dat meldt het Financieele Dagblad vandaag.

Naast Albert Heijn en Superunie ontstaat er een marktmacht die stevig kan onderhandelen. Leveranciers zetten zich schrap. Naast lagere prijzen is onderscheidend vermogen op assortiment de inzet.

"In het geval van Bijeen is het belangrijk dat we erbij zijn", zegt Martin Scherpenhuizen van versleverancier Scherpenhuizen, nu nog de vaste leverancier van Jumbo. De verwachting is dat Jumbo, nu het met Super de Boer en C1000 25 procent marktaandeel heeft, de laagste prijzen van de leverancier eist.

“We kunnen niet veel verder gaan met de prijsdalingen”, aldus Cees Jan Adema, woordvoerder van Pepsico, dat onder meer Pepsi, Tropicana, Lays, Smiths en Duyvis produceert. Door de prijzenoorlog, die al vijf jaar aan de gang is, is de rek er volgens Adema uit.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!