Consumenten oriënteren zich steeds vaker op de mogelijkheden die mobile commerce biedt. Uit een onderzoek van ATG, een aanbieder van oplossingen voor e-handel, blijkt dat veertien procent van de consumenten al eens heeft geprobeerd online te winkelen via hun mobieltje.
Toch vonden de meeste respondenten die van m-commerce gebruikmaken (elf procent) het een moeilijke manier om te winkelen. Providers en producenten van gsm’s moeten dus met retailers samenwerken om de knelpunten aan te pakken om het gebruik van m-commerce op te drijven, zo concludeert ATG.
Een op drie Nederlanders (36 procent) zegt meer geneigd te zijn online te winkelen met een mobiele telefoon als websites van winkels zouden worden aangepast voor kleinere schermen om het bezoek aan die websites via mobiele telefoons aan te moedigen.
Een kwart (26 procent) denkt dat veilige en gemakkelijke betaaldiensten m-commerce zouden aanmoedigen. Twintig procent gelooft dat de ontwikkeling van specifieke handelsgerelateerde toepassingen de gebruikers van gsm’s zou overhalen om online te winkelen.
‘Shoppen met mobieltje raakt in zwang’
Gepubliceerd op 18 november 2009 om 00:00
Reacties 0