Consument onbekend met bio-merken

Hoewel tachtig procent van de Nederlanders wel eens biologisch eet, kan iets meer dan de helft spontaan een biologisch merk opnoemen. Dat blijkt uit een onderzoek van TNS NIPO in opdracht van Sanoma Uitgevers.

Eén op de drie Nederlandse consumenten koopt regelmatig biologische voeding. Opvallend is dat 47 procent geen enkel biologisch merk kan noemen.

De belangrijkste reden voor consumenten om biologische producten te kopen is het milieu (21 procent), het gezondheidsvoordeel (15 procent) en een betere smaak (15 procent).

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!