De Amerikaanse elektronicaretailer Best Buy ziet veel heil in de inzet van social media. Via sociale netwerken als Twitter en Facebook wil het concern tijdens de feestmaand nieuwe en bestaande klanten bereiken. “Met social media kunnen we laten zien waar we voor staan”, aldus marketingdirecteur Barry Judge in de Amerikaanse krant StarTribune.
“We concurreren in onze branche met prijsvechters, online winkeliers en alle andere retailers die elektronica bieden voor scherpe prijzen. Maar door in te spelen op onze doelgroep en de cultuur die daaraan hangt beter te begrijpen, kunnen we ons onderscheiden.”
Op het Facebookprofiel van de retailer zijn sinds deze week filmpjes, interactieve spellen en ‘giftfinders’ te vinden. Een aantal initiatieven op het profiel is louter aanwezig om verkoop te stimuleren. Andere acties zijn omvatten een spel, die het image van de formule moet verstevigen.
“De applicaties Secret Santa en The Hint Helper gaan voor groeiende omzetten zorgen omdat we hiermee klanten aan ons binden. Door deze manier van communiceren krijgen we zelfs een hechtere band met onze klant dan via onze televisiereclames.”
Best Buy start social media-campagne
Gepubliceerd op 24 november 2009 om 00:00
Reacties 0