‘Laat shopper niet kosten iDEAL betalen’

Webwinkeliers moeten geen extra geld rekenen als klanten via iDEAL betalen. De Consumentenbond eist in het AD dat de huidige toeslag die internetshops rekenen verdwijnt.

Consumenten die hun online aankopen met iDEAL betalen, moeten soms twee kwartjes tot een euro meer neerleggen. De doorberekening zou shoppers afschrikken met iDEAL af te rekenen, vreest ook Currence, eigenaar van iDEAL en tevens het bedrijf dat pinbetalingen regelt. “De bordjes die vroeger bij de winkelkassa stonden met de mededeling dat pinnen geld kost, zijn nu op internet neergezet. Heel jammer”, stelt een woordvoerster van de Consumentenbond.

Uit onderzoek van Currence blijkt dat vier procent van alle webwinkels de klant laat betalen voor kosten van iDEAL. De e-tailers vragen naar eigen zeggen extra geld om de kosten van iDEAL te kunnen dekken. Elke transactie via de betaalmethode kost minimaal dertig cent met een maximum van negentig cent. De ondernemers zouden volgens de Consumentenbond de kosten zelf voor hun rekening moeten nemen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!