Minder cadeaus voor Sinterklaas, wel duurdere

Consumenten kopen dit jaar minder cadeautjes voor Sinterklaas, maar zij geven wel duurdere cadeaus. Dat stelt ING op basis van internetonderzoek onder bijna 64 duizend mensen. Het onderzoek is maandag gepubliceerd.

Bijna een op de drie mensen (32 procent) gaf aan dit jaar minder cadeaus te kopen dan vorig jaar. Qua bestedingen is er ondanks de crisis weinig veranderd ten opzichte van vorig jaar. ''Het lijkt erop dat Sinterklaas dit jaar evenveel geld uitgeeft aan cadeautjes als vorig jaar'', stelt ING.

Voor bijna de helft van de mensen (47 procent) betekent dit dat zij maximaal 20 euro uitgeven. Een derde geeft tussen de 20 en 100 euro uit, een op de vijf meer dan 100 euro.

Verder concludeert ING op basis van het onderzoek dat mensen duurdere cadeaus kopen. Omdat mensen minder verschillende cadeaus kopen, evenveel geld uitgeven, en speelgoed de laatste jaren en ook dit jaar goedkoper is geworden.

Bijna een kwart van de ondervraagden gaf aan de cadeaus deze week nog te kopen, de rest deed dat eerder al.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!