AH wil consumptie groente en fruit verhogen

AH wil de klant overhalen meer groente en fruit te laten eten. De supermarktketen doet dit via de verpakkingen van de voorverpakte agf-producten. Vanaf week 17 zullen op alle voorverpakte agf-producten de teksten `eet 2 ons groente per dag` en `eet 2 stuks fruit per dag` te vinden zijn. De marktleider sluit hiermee aan op het advies van het Voedingscentrum en wil met deze stap een bijdrage leveren aan de gewichtsproblematiek, aldus directievoorzitter Dick Boer. Verder onderzoekt AH de mogelijkheden voor de invoer van een speciaal groen keurmerk voor gezondere producten van het eigen merk. Een dergelijk systeem bestaat al jaren met succes in de Zweedse supermarkten van ICA. Inmiddels kent al 90% van de Zweedse consumenten het symbool. Het Zweedse systeem werkt met een zogenaamde Green Keyhole. Dit houdt in dat het symbool alleen op gezonde producten staat, en dat producten die minder goed zijn voor de gezondheid niet worden benadrukt. Het symbool van Green Keyhole heeft de voorkeur boven een systeem waarbij ook slechtere producten een rood of oranje symbool krijgen. Dat schrikt de consument af, en dat is niet de bedoeling van AH, aldus Boer.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!