Sinterklaas heeft vanaf 1 november wekelijks 73 miljoen euro in het laatje van webwinkeliers gebracht. Dat blijkt uit onderzoek van Blauw Research. De weekomzet bij de ondervraagde groep ligt normaal gesproken op 53 miljoen euro. Dit is een toename van 38 procent, zo meldde Emerce.nl.
Verder komt uit het onderzoek naar voren dat Nederlanders in de aanloop naar Sinterklaasavond online tussen de 350 en 400 miljoen euro hebben uitgegeven aan cadeaus. Hiermee is de sinterklaasperiode verantwoordelijk voor zes procent van de omzet van Nederlandse webwinkels. De verwachting is namelijk dat de gezamenlijke omzet op zes miljard euro uitkomt.
De top vijf van online Sinterklaascadeaus bestaat uit:
- Kinderkleding
- Mobiele telefoon
- MP3-speler
- Navigatieapparatuur
- Digitale camera
Webwinkels boeken 400 miljoen euro omzet dankzij Sint
Gepubliceerd op 8 december 2009 om 00:00
Reacties 0