Moderetail laat omzet liggen bij moslima’s

Modeketens spelen onvoldoende in op de wensen van moslima’s. Zij laten daarmee onnodig omzet liggen. Dat zegt Anet van Haaster van Bureau Nijman en Van Haaster in dagblad Sp!ts.

Het modebeeld voor vrouwen in ons land wordt bepaald door de stoere look met masculiene invloeden. Maar dit wordt niet gewaardeerd door moslima’s, blijkt uit onderzoek van Bureau Nijman en Van Haaster, dat donderdag is gepresenteerd op het seminar 'Moslima's & Mode'.

Volgens de geloofsvoorschriften moet kleding dan wel bedekkend zijn, dat betekent niet dat vrouwelijkheid taboe is in de modewensen van moslima’s. Kleurige sjaals, jurkjes en tuniekjes met lange mouwen doen het volgens onderzoekster Anet van Haaster dan ook goed. "Retailers zouden meer rekening moeten houden met deze groep", zegt Van Haaster in Sp!ts. "Zorg dat ook één thema in je winkel geschikt is voor moslima's."

Als winkeliers rekening houden met deze aanbevelingen levert ze het al snel gel op, verwacht Van Haaster. De doelgroep (15-25 jaar) is immers groot en studeert binnen afzienbare tijd af om economisch onafhankelijk te worden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!