‘Derde kerstdag’ stuwt omzet

De Nederlandse supermarkten verwachten dit jaar drie procent meer kerstomzet dan vorig jaar. De verwachting vloeit voort uit het feit dat veel mensen na Kerstmis, dat op een vrijdag en zaterdag valt, een derde kerstdag vieren op zondag. Het CBL voorziet in zijn jaarlijkse kerstrapport een omzet van 800 miljoen euro.

Op jaarbasis denkt het CBL aan een supermarktomzet van zo'n 32 miljard euro uit te komen. Dat cijfer wordt positief beïnvloed doordat het jaar een 53ste week heeft.

Uit het kerstrapport komt ook naar voren dat het gros van de consumenten dit jaar thuis eet tijdens de kerstdagen. Daarbij geeft 81 procent aan evenveel of zelfs meer te gaan besteden aan de kerstboodschappen dan vorig jaar.

 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!