Mannen houden van duur en hip ondergoed

Mannen besteden gemiddeld per jaar 18,96 euro aan onderbroeken. Vaak is het de echtgenote of vriendin die het ondergoed voor de man aanschaft. Dat resulteert dan in een eenvoudige onderbroek. Inmiddels komt daar langzamerhand verandering in, zo is ook te zien bij Wehkamp. De postorderaar signaleert dat steeds meer mannen zelf hun ondergoed kopen, eventueel via het internet. Daarbij kiezen ze vaak voor duurdere en luxere exemplaren, waaronder hippe slips en strings. Merken die het goed doen zijn onder meer Sloggi, Calvin Klein, HOM, Hugo Bosch en Bjorn Borg. Een dergelijke onderbroek kost al gauw rond de 22 euro. Mannen willen graag een slip die comfortabel zit en niet te krap is. Gemiddeld kocht de Nederlandse man in 2003 4,1 onderbroeken. De gemiddelde uitgave per stuk kwam op 4,59 euro. 38% van de verkochte onderbroeken was een boxershort. Aan hemden werd gemiddeld 3,77 euro besteed waarmee het totaal aan ondergoed op 22,73 euro kwam. De totale uitgaven aan herenondergoed zijn in 2003 uitgekomen op 147 miljoen euro.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!