Nike maakt zich op voor WK

Nike verwacht dat de omzet dit kwartaal weer stijgt. Bij de presentatie van de kwartaalcijfers kondigde de Amerikaanse sportartikelenfabrikant aan dat het rond het WK voetbal in 2010 in Zuid-Afrika een 'niet eerder vertoond'  marketingoffensief introduceert. Het WK moet de verkoop van sportartikelen wereldwijd een impuls geven.

Over het tweede kwartaal van zijn gebroken boekjaar zag Nike zowel de winst als de omzet met vier procent teruglopen. Dit is een lichte verbetering ten opzichte van het eerste kwartaal, toen de omzet nog met twaalf procent achteruit ging. De winst over het tweede kwartaal kwam uit op 375 miljoen dollar (260 miljoen euro), de omzet op 4,4 miljard dollar (3 miljard euro).Nike sponsort onder meer de voetbalteams van Nederland, Brazilië en Portugal.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!