Aantal Europese vrouwen dat online reizen boekt neemt snel toe
Gepubliceerd op 20 april 2005 om 00:00
Bij alle soorten websites die reizen verkopen bestaat 44% van de klanten uit vrouwen. Daarmee is het gebruik van websites voor boekingen bij vrouwen sterk gestegen. Dit blijkt uit online onderzoek van Nielsen/NetRatings. In februari 2005 bezochten 11,6 miljoen Europese vrouwen een reissite, 2,2 miljoen meer dan in februari 2004. De groei bedraagt 23%. De trend loopt gelijk op met die in de VS, waar 49% van de bezoekers van travelsites momenteel vrouw is. Vrouwen stellen vooral de snelheid en het gemak van e-commerce op prijs. Dat geldt ook voor het online zoeken naar informatie over vakanties en het boeken van een reis. In Italie steeg het aantal vrouwelijke online reizigers het snelst. De groei bedroeg 50%. In landen met een hoger intergebruik zoals Zweden en het Verenigd Koninkrijk(VK) was de stijging 3%. De populairste reissite is Expedia met in februari 4,5 miljoen unieke bezoekers. Hiervan was 42,4% vrouw. De tweede site, lastminute.com, trok 3,9 miljoen bezoekers, waarvan 50,6% vrouw. Expedia telde ongeveer hetzelfde aantal bezoekers uit het VK, Frankrijk en Italie als lastminute-com, maar is een grotere speler op de Duitse markt.
Reacties 0