Pizzaoorlog vooral voordelig voor consument
Gepubliceerd op 21 april 2005 om 00:00
Nederlanders profiteren massaal van de pizzaoorlog die is uitgebroken tussen pizzaketens als New Yor Pizza en Domino’s Pizza. Zij beconcurreren elkaar met spectaculaire aanbiedingen. In sommige gevallen zijn pizza’s 50 tot 70 procent goedkoper dan normaal. Volgens directeur Philippe Vorst van New York Pizza, die 72 filialen telt, dreigt de concurrentiestrijd volledig uit de hand te lopen. Zijn franchisenemers verdienen amper nog iets. “De prijzen mogen beslist niet verder zakken. De marges staan enorm onder druk. Hier moet snel een einde aan komen”, aldus de topman. De keten laat zelf voor 5,99 euro een pizza bezorgen, terwijl de gemiddelde prijs tussen de 12,50 en 15 euro ligt. Concurrent Domino’s Pizza, met 63 vestigingen, gaat de strijd aan door het afhalen flink goedkoper te maken. “De concurrentie is moordend, maar we volgen onze eigen strategie en laten ons niet van de wijs brengen”, zegt topman Laurincy Soul.
Reacties 0