Lekker & Laag Superstore mikt op one-stop-shopper
Gepubliceerd op 21 april 2005 om 00:00
De pilotwinkel Lekker & Laag (L&L) Superstore, die eind april de deuren opent in Hoogvliet, mikt voornamelijk op one-stop-shoppers. De winkel werkt om die reden met volumevoordeel. Met name de broodklant is belangrijk voor de voormalige Konmar. Naast Hoogvliet worden pilotshops in Almere en Doetinchem geopend. Het concept is gebaseerd op shop-in-shop. De consument moet niet het idee hebben dat hij zich in een grote supermarkt bevindt, maar in allerlei kleinere winkeltjes. Dit effect is bereikt door afscheidingsschermen en verschillende vloerdelen neer te leggen. `Het lijkt wel alsof ze alle verschillende speciaalzaken onder een dak hebben samengebracht`, zo valt te lezen in de eigen klantenfolder. `Er is een slager, warme bakker, groenteboer en kaasboer.` In de winkel is ook een complete drogisterij die qua prijsniveau moet concurreren met Kruidvat. Ook wijn is een speerpunt in het L&L-beleid. Ook L&L Superstore heeft net als naaste concurrent Jumbo een laagste prijsgarantie. `We zijn net zo voordelig als Bas van der Heijden en nog completer dan Albert Heijn of Konmar.` Een andere consumentenlokker is het `Dagmenu` dat de klant suggesties voor het diner moet geven.
Reacties 0