Jumbo ziet nettowinst 10,8% groeien

Jumbo heeft in 2004 een nettowinst voor belasting behaald van 17,5 miljoen euro. Dat is 10,8% meer dan een jaar eerder. De kasstroom uit operationele activiteiten groeide met 41% naar 38,7 miljoen euro. De omzet van de supermarktketen kwam 19,3% hoger uit dan in 2003. Van die omzetgroei was 13% afkomstig van zeven nieuwe vestigingen, de bestaande winkels zagen de omzet 6% hoger uitkomen. Het nettoresultaat als percentage van de omzet daalde in 2004 met 2,6%, 0,2% minder dan een jaar eerder. De daling is volgens Jumbo een gevolg van de druk op prijzen en marges in de markt. Verder meldt het supermarktconcern het effect van de prijzenslag te hebben beperkt door groei van de omzet in combinatie met verbetering van de productmix: er werden meer producten met een relatief hogere bruto winstmarge in het assortiment opgenomen. Bovendien heeft Jumbo de kosten beperkt weten te houden door een betere efficiency in de winkels, de distributiecentra en het hoofdkantoor. In 2005 heeft Jumbo een bedrag van 45 miljoen euro gereserveerd voor nieuwe winkels en uitbreiding van het logistieke apparaat.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!