Supermarkt kan consument verrassen met promotieacties

Hoewel supermarkten momenteel vooral proberen de gunst van de consument te winnen met behulp van lage prijzen, stellen consumenten het ook op prijs om van tijd tot tijd verrast te worden met een originele promotieactie. Volgens Coen Neervoort, eigenaar van het Promotiebureau, is creativiteit een essentiele voorwaarde voor een succesvolle promotiecampagne. In principe zijn er een drietal basisvoorwaarden voor promoties: `keep it simple`, `boter bij de vis` en het combineren van krachtige, sterke merken. Koppelverkoopacties blijken over het algemeen succesvol te zijn en ook kortlopende spaaracties zijn een goede manier om de consument voor korte of langere tijd te binden. Tegelijkertijd zijn kortlopende promoties (zes weken of minder) echter relatief ongeschikt om het koopgedrag van de consument langdurig te veranderen en bovendien zijn ze vrij eenvoudig door de concurrent te kopieren. Een aantal tips van Het Promotiebureau om een promotieactie tot een succes te maken zijn: het af en toe in de ijskast zetten van een succesvolle campagne om deze een jaar later weer van stal te halen en het laten aansluiten van de acties bij vrijetijdsbestedingen van de consument, zoals sport, muziek, vakantie en fitness.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!