KFC stopt ‘racistische’ reclamespot

Fastfoodketen Kentucky Fried Chicken (KFC) is gestopt met een reclamefilmpje, nadat de inhoud ervan een storm van kritiek veroorzaakte. Het spotje zou racistisch zijn.

In de commercial, die was gericht op de Australische markt, krijgt een supporter van het Australische cricketteam een horde dansende en trommelende supporters stil door ze een emmer gefrituurde kip van KFC aan te bieden. Amerikaanse internetgebruikers die het spotje zagen waren geschokt. Volgens hen was er sprake van een racistische stereotypering: Kleurlingen zouden een voorliefde voor vet, gefrituurd voedsel hebben.

Nadat een debat in de Amerikaanse media op gang kwam, haalde KFC het spotje van de buis. Verder bood de fastfoodgigant zijn excuses aan aan iedereen die zich geschoffeerd voelde.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!