Consumenten willen bij bepaalde producten graag meer keuze

Hoewel de consument volgens sommigen tegenwoordig te veel keuzemogelijkheden heeft, blijkt dat men bij bepaalde productsoorten in de winkel toch een tekort aan keuzemogelijkheden ondervindt. Dat blijkt uit onderzoek van het Amerikaanse WSL Strategic Retail. Zo vindt 20% van de ondervraagde Amerikanen dat zij bij de aanschaf van een mobiele telefoon te weinig keuze hebben. Ook computers scoorden met 18% hoog. Bij dental floss signaleerde 15% een tekort aan keuzemogelijkheden, bij mayonaise 13%, bij verbandmiddelen 12% en bij batterijen 11%.Aan de andere kant van het spectrum zijn productcategorieen te vinden waarvan consumenten menen te veel keuze te hebben. Het gaat dan om diervoeding, die genoemd werd door 35% van de ondervraagden, shampoo (32%), wasmiddel (32%) en pijnstillers (31%).

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!