Producenten van dranken gebruiken verpakking als marketinginstrument
Gepubliceerd op 22 april 2005 om 00:00
De markt voor mineraalwater was gedurende enkele tientallen jaren nauwelijks in beweging te krijgen, totdat een aantal producenten besloot om de consument te verleiden met nieuwe en opvallende flesvormen. Een voortrekker op dit gebied was Apollinaris, in een kristalheldere fles met karakteristieke rode driehoek die werd ontworpen door Peter Schmidt uit Hamburg.De kracht van verpakking als marketinginstrument is ook ontdekt door de producenten van andere dranken. Zo heeft het pr-bureau Holdgrun uit Hannover onder meer de succesvolle producten `Cool up` en `Youwell`, ontwikkeld. Dit is opvallend aangezien het hier vruchtenwijnen betreft, een product dat niet bepaald een hip imago heeft bij de jeugd. Dankzij de flitsende etiketten, de zogenaamde `no label-look` en de zilverkleurige sluiting gaan deze drankjes nu echter als de spreekwoordelijke broodjes over de toonbank, terwijl de producten nauwelijks via de traditionele kanalen waren gepromoot. Ook het bekende merk Absolut Vodka heeft zijn bekendheid en populariteit grotendeels te danken aan de originele en mooie verpakking.
Reacties 0