Stevige strijd om vroege vakantieboekingen

Er is een stevige strijd losgebarsten in vakantieland om de vroeg boekende consument. Touroperators maken de prijzen eerder bekend, reisorganisaties adverteren met opvallende acties en er worden extra scherpe vroegboekkortingen aangeboden, zo blijkt uit een rondgang door Z24.nl.

Nederlanders hebben in kredietcrisisjaar 2009 14,9 miljard euro aan vakanties uitgegeven, een daling van twee procent. Aan tripjes in eigen land werd bijna honderd miljoen meer uitgegeven, maar de bestedingen aan buitenlandse reizen zakten met 400 miljoen euro. Touroperators als D-Reizen, Tui en Arke vrezen dat die ontwikkeling in 2010 doorzet en spannen zich daarom extra in om de zomerboekingen naar buitenlandse bestemmingen binnen te halen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!