Gezonde voedingsmiddelen zijn in opmars

Uit het laatste managementrapport van ACNielsen (`What?s Hot Around the Globe: Insights on Growth in Food and Beverages 2004`) komt naar voren dat levensmiddelen en dranken die vallen onder gezonde voeding, gewichtsverlies en een drukke levensstijl wereldwijd het snelst groeien. Vijf van de zeven categorieen die vorig jaar met 10% of meer groeiden, betroffen producten die worden beschouwd als goed voor de lijn of gezond.Jane Perrin, managing director Global Services van ACNielsen zegt hierover het volgende: `Uit onderzoek blijkt dat consumenten zich wereldwijd zorgen maken over hun voeding en gezondheid, vooral nu in de media zoveel aandacht wordt besteed aan vetzucht en diabetes`.In Nederland was de relatief kleine groei van levensmiddelen vooral terug te vinden in de grote categorieen. Fruit en groenten groeiden met 5%, de categorie van desserts, cake en gebak bleef stabiel.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!