Amerikanen kiezen favoriete kleur voor diverse producten

Blauw is de lievelingskleur van de Amerikaanse consument. Voor het `2005 Color survey` van BuzzBack Market Research konden deelnemers kiezen uit 44 tinten voor een reeks van gebruiksartikelen. De voorkeuren bleken tussen jong en oud, blank en zwart en man en vrouw flink te verschillen. De populairste kleur is Palace Blue, gekozen door 15% van de respondenten als tint die het best de Amerikaanse persoonlijkheid weergeeft en als rustgevende, maar ook masculiene kleur.Van de ondervraagden noemde 86% kleur belangrijk bij de aanschaf van kleding, 76% bij auto`s en 72% bij keukenapparatuur. Laag scoorde het belang van kleuren bij pc`s, tandenborstels en mobieltjes (27%). Van geen belang is kleur bij schoonmaakproducten, consumentenelektronica en artikelen voor persoonlijke hygiene. Bij wasmiddelen, afwasmiddelen, wasverzachters en zeeptabletten wordt wit als geschiktste kleur gezien. Kleuren die als trendy beschouwd worden, zoals fuchsia-roze, koraalrood en zeeblauw, scoren ook hoog als minst favoriete kleuren. De grens tussen trendy en lelijk is dus vaag. Roze is de populairste kleur bij jongeren in de leeftijdsgroep 13-20. De leeftijdsgroep 13-34 vindt khaki de lelijkste kleur.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!