Neckermann mikt op jonge consument

Neckermann Shopping komt in het digitale tijdperk met een derde papieren catalogus. Hiermee luidt het postorderbedrijf een ingrijpende verjongingskuur in. De catalogus staat vol met nieuwe artikelen en wordt tussen de voorjaars- en najaarscatalogus in uitgebracht. De verklaring die het Duitse bedrijf voor de extra uitgave geeft, is dat veel onlineverkopers eerst door de catalogus bladeren en vervolgens besluiten om via internet een artikel te bestellen. De catalogus die in zomer 2005 uitkomt heeft ook met positionering te maken. Moederbedrijf Karlstad Quelle heeft Neckermann voortaan voor de jongere generatie en Quelle voor het oudere publiek bestempeld. De catalogus is vierkant, geinspireerd op de blokvorm met N in het logo. De N van Neckermann moet voortaan voor geassocieerd worden met jong en hip, want de herpositionering gaat gepaard met een verjonging van het assortiment. Pijlers moeten mode en woning vormen en een sleutelrol is weggelegd voor internet. `De webwinkel zal nog meer in het middelpunt komen te staan`, aldus marketingdirecteur Gebhard Stammler. Leuke nieuwe items zijn onder andere de virtuele 3D-rondgang die bezoekers kunnen maken door het Duitse Huis van de Toekomst.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!