Wibra mag chique parfummerie blijven verkopen van rechter
Gepubliceerd op 25 april 2005 om 00:00
De textieldiscounter Wibra mag van de rechter de exclusieve parfummerken Lancaster en Chopard blijven verkopen. Dit is in kort geding bepaald. De producenten van Chopard en Lancaster hadden bij de rechter geëist dat Wibra zou stoppen met de verkoop. Volgens de producenten doet de Wibra-verkoop afbreuk aan het luxe en exclusieve imago van de parfums. Volgens Chopard degradeert Wibra haar producten tot een huishoudelijk artikel. Wibra had op de voorzijde van haar kerstfolder de Chopard-parfum tussen de juskommen en de goedkope kleding afgebeeld. Wibra biedt de parfums aan voor € 8 tot € 15 per flesje. In parfummeriezaken zijn dezelfde flesjes 3 tot 10 maal zo duur. De producenten hebben het kort geding aangespannen, omdat Wibra de merken prominent in haar Moederdagfolder had geplaatst. Deze folder wordt binnenkort landelijk verspreid. De rechter in Zutphen heeft nu bepaald, dat Wibra de producten alleen mag verkopen, als dit op een waardige manier gebeurt. Dus niet in vergaarbakken. Wibra heeft aangegeven voortaan de logo´s van de parfummeriemerken niet meer te gebruiken in haar commerciële uitingen. Het is nog niet bekend, of Chopard en Lancaster in hoger beroep gaan.
Reacties 0