Mattel profiteert van Barbie

Mattel heeft de winst in het vierde kwartaal vorig jaar flink zien stijgen. De toename is vooral te danken aan de sterke vraag naar barbiepoppen en Hot Wheels-autootjes. Dat maakte de Amerikaanse speelgoedfabrikant vrijdag bekend.

De winst steeg tot 328,4 miljoen dollar, tegenover 176,4 miljoen dollar een jaar eerder. De omzet ging met één procent omhoog tot 1,96 miljard dollar. De cijfers waren mede dankzij kostenbesparingen beter dan analisten hadden verwacht.

De grootste speelgoedfabrikant ter wereld zag zijn omzet op de Noord-Amerikaanse markt met twee procent dalen, maar internationaal ging de verkoop met drie procent omhoog. Mattel breidt uit in opkomende markten als China en India om zo de zwakte op de binnenlandse markt op te vangen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!