Het aanbod in supermarkten en warenhuizen wordt steeds vaker afgestemd op de wensen van de lokale klant. Dat meldt het Algemeen Dagblad maandag.
V&D maakt slim gebruik van haar marketingdatabase om klanten van aanbiedingen op maat te kunnen voorzien. In deze database, die onder meer de gegevens van de V&D VIP-klantenkaart bevat, haalt de formule een schat aan informatie. De keten begint in maart met een proef, aldus woordvoerder Sandy Perquin. “Dit is pas het begin. We verwachten er erg veel van.”
Ook AH doet klanten met behulp van de Bonuskaart-gegevens via e-mail regelmatig een speciale aanbieding. Bovendien snijdt de formule niet alleen reclame steeds vaker op maat, hetzelfde gebeurt met het assortiment in winkels. Zo wil de marktleider begin 2011 alle winkels hebben aangepast aan de wensen van de lokale klant.
“In een winkel waar gezinnen komen, liggen bij kant-en-klare maaltijden meer poffertjes en pannenkoeken. Terwijl in winkels waar veel jongeren komen, veel maaltijdsalades liggen. Die eten zij nou eenmaal vaker”, aldus woordvoerder Anousjka Aspeslagh van AH.
Steeds vaker op maat gesneden aanbieding
Gepubliceerd op 1 februari 2010 om 00:00
Reacties 0