De wonenbranche is als geen ander getroffen door de crisis, maar de omzet van Euretco Wonen is redelijk op peil gebleven. “Dat is onder meer te verklaren doordat onze woonspeciaalzaken een betrouwbaar imago hebben”, aldus Maarten Bakker, algemeen directeur van Euretco Wonen in het februarinummer van RetailTrends.
Juist in tijden van crisis is betrouwbaarheid heel belangrijk Consumenten doen een duurzame aankoop, zoals een bankstel of een boekenkast, liever bij een speciaalzaak. In de meeste gevallen kennen zij de ondernemer en weten dat eventuele problemen die ontstaan worden opgelost.”
Binnen Euretco wordt momenteel een online platform ontwikkeld waarop ondernemers hun webactiviteiten kunnen laten samenkomen. “Euretco Wonen zal daar ook een rol in spelen”, aldus Norbert van Noesel, adjunct-directeur van Euretco Wonen. “Hoe dit er concreet uit komt te zien, is nog niet duidelijk. Maar we zijn ervan overtuigd dat we om e-commerce niet meer heen kunt. Al is het alleen maar omdat de huidige generatie tieners niet beter weet dan internet in te zetten om op zoek te gaan naar producten en deze ook online te kopen.”
Het gehele artikel is te lezen in het februarinummer van RetailTrends.
Een jaarabonnement op RetailTrends? Klik hier!
U kunt een gratis proefnummer aanvragen via sales@retailtrends.nl
‘Om e-commerce kunnen we niet meer heen’
Gepubliceerd op 1 februari 2010 om 00:00
Reacties 0