Webwinkel Neckermann heeft online warenhuis opgesplitst in 22 themawinkels. Dat meldt e-commerce vakblad Twinkle in zijn jongste editie. “We hebben gekozen voor de winkelstraatstrategie waarin 22 themawinkels naast elkaar bestaan”, aldus de kersverse Neckermann.com-ceo Peter van Laere. “Net als in de fysieke winkelstraat kan dat aantal variëren; er valt er eens een af of er komt er een bij.
Neckermann.com zoekt nog productpartners en die moeten uitgroeien tot communities. “Dit is de lijn die we de komende vijf jaar gaan volgen en waarmee we onze toekomst veilig willen stellen.”
Elke winkel wordt beheerd door een retailer, die verantwoordelijk is voor zijn of haar assortiment. Deze wordt ondersteund door een crossfunctioneel team. “Voor iedere winkel hebben we ongeveer zeven medewerkers aangewezen van onder meer de marketing- en inkoopafdeling.”
Omslag voor Neckermann.com
Gepubliceerd op 1 februari 2010 om 00:00
Reacties 0