Walmart en Best Buy stoppen met gameskiosken

Retailreuzen Walmart en Best Buy startten vorig jaar een proef met de verkoop van gebruikte games, maar de test bleek weinig succesvol. E-Play, het bedrijf dat verantwoordelijk is voor de instore kiosken in beide formules, heeft deze week dan ook de stekker uit het project getrokken.

E-Play heeft nooit verteld welke strategie ze hanteren om winst te maken, aldus de Amerikaanse media RetailWire en Greensboro News. Critici vroegen zich van het begin af aan dan ook af waar de winst van de kiosken vandaan werd gehaald.

Walmart en Best Buy wilden met de kiosken de concurrentie aangaan met GameStop, die veel succes behaalt met de verkoop en verhuur van (gebruikte) spellen. In de instore kiosken in beide formules werden gebruikte spellen verkocht, maar ook konden consumenten dvd’s en spellen huren voor de vaste prijs van een dollar. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!