De Bijenkorf doet Mao in de ban

De jaarlijkse landenactie van De Bijenkorf staat deze maand in het teken van Shanghai, de metropool van China. Hiertoe waren ook artikelen te koop waarop een afdruk van Mao stond. Onder zijn bewind verloren miljoenen mensen hun leven. Klanten konden de buttons, vazen, T-shirts en horloges waarop de afbeelding van de voormalige Chinese leider staat dan ook niet waarderen. Alle artikelen worden nu uit het assortiment gehaald. “Bij nader inzien is het maatschappelijk niet verantwoord deze producten aan te bieden”, geeft woordvoerster Wenda Buining aan. Van een inschattingsfout wil zij niet spreken: “De zaak moet niet worden opgeblazen. Het zijn immers producten met een knipoog, waarmee we wilden tonen wat er leeft in het specifieke land. In Sjanghai is Mao een trend. Overal zie je zijn afbeeldingen.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!