Minder omzet voor Unilever

Was- en voedingsmiddelenfabrikant Unilever heeft het afgelopen jaar omzet ingeleverd in vergelijking met 2008. Ook dit jaar rekent de Brits-Nederlandse onderneming op druk op bestedingen van consumenten.

Unilever hield in 2009 onder de streep 3,66 miljard euro over. Dat 31 procent minder dan het jaar ervoor. De omzet kromp met net geen twee procent tot 39,82 miljard euro.

Volgens Unilever-topman Paul Polman heeft het bedrijf achter merken als Knorr, Ola en Dove ‘goede vooruitgang geboekt onder uitdagende marktomstandigheden’. Ondanks de economische recessie won het concern vorig jaar marktaandeel.

Lees ook: Unilever jaagt verkopen aan

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!