‘Facebook effectiefst voor retailer’

Steeds meer retailers bekijken de kansen die kunnen worden benut met social media. Volgens onderzoek van het Amerikaanse bureau ForeSee Results blijken de pagina’s van Facebook waarop retailers aanbiedingen en nieuwe producten promoten het aantrekkelijkst voor het verhogen van de omzet.

Van de online shoppers die gebruik maken van social media geeft 56 procent aan een of meer retailers op Facebook te volgen. Het merk Victoria’s Secrets, dat nieuwe producten en aanbiedingen meteen in de markt zet, bleek het populairst.

Van de ondervraagden gaf 69 procent aan minstens een winkel in zijn lijst te hebben. De fanatiekste shoppers, een groep van 21 procent, blijken zes tot tien winkels in hun lijst te hebben.

Facebook is het populairst: van de onderzochte shoppers gebruikt meer dan tachtig procent dit medium. Daarna volgt YouTube (31 procent), gevolgd door MySpace (22 procent), Twitter (zestien procent) en LinkedIn (twaalf procent).

Opmerkelijk feit uit het onderzoek: de 25 procent van de top-100 grootste online retailers zijn niet te vinden op Facebook. Victoria’s Secrets daarentegen heeft 2,8 miljoen volgers op Facebook.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!