Het aantal online aankopen bij onze zuiderburen is in 2009 met twintig procent gestegen tot 705 miljoen euro ten opzichte van een jaar eerder. Dat meldt de organisatie van de beurs ‘E-shop Expo’.
E-commerce is in België relatief laat op gang gekomen, waardoor vijftig procent van de aankopen op buitenlandse websites worden gedaan. Volgens de organisatie van het evenement laten Belgische online-retailers op dit vlak dan ook kansen liggen.
"Hoewel het vertrouwen van de consument in de online handel stijgt en er steeds meer wordt uitgegeven, wordt de online shopper ook steeds veeleisender”, vertelt Ralf Adang, projectmanager E-shop Expo. “Dit legt de lat voor de retailers hoog. Het meegroeien en professionaliseren van sites is dan ook een must voor iedere webwinkelier”, aldus Adang.
De E-shop Expo is het enige evenement in België dat zich richt op het gehele e-commerce proces. Informatie, interactie en innovatie staan centraal tijdens het praktijkgerichte congres. De derde editie van deze beurs vindt op 31 maart en 1 april 2010 plaats in de Tour & Taxis te Brussel.
Belgische e-commerce doet het goed
Gepubliceerd op 16 februari 2010 om 00:00
Reacties 0