Supermarkt Golff gaat op in EM-TÉ

Golff-ondernemers hebben woensdagmiddag ingestemd met een overgang als franchiser naar de EM-TÉ-formule. Hiermee wordt een periode van anderhalf jaar onderhandelen afgesloten. Het betekent de opheffing van supermarktketen Golff. Beide formules behoren tot groothandels- en supermarktconcern Sligro.

“We zijn tevreden over de bereikte resultaten. We verwachten meer omzet met tegelijkertijd een hogere marge te realiseren”, laat Cees Vader, voorzitter van het ondernemersbestuur van Golff, weten tegenover Distrifood.nl.

De Golff-ondernemers leveren een deel van hun vrijheden in, ‘maar op diverse fronten waren die ook niet langer houdbaar’, meent Vader. “Anderzijds is er een margegarantie overeengekomen die ondernemers die honderdduizend euro of meer draaien in staat stelt om een ruimer belegde boterham te verdienen dan in het verleden.” De komende weken wordt onderhandeld over een oplossing met ondernemers die te klein zijn voor EM-TÉ.

Sligro heeft veel water bij de wijn moeten doen om de Golff-ondernemers over te laten stappen naar EM-TÉ, aldus Johan Pardoel, directeur foodretail van Sligro. “Wij leveren een flinke bijdrage in de ombouwkosten en nemen genoegen met een lagere groothandelsmarge. We beschouwen het als een investering in de uitbouw van EM-TÉ.” Het bedrijf hoopt na de integratie van franchisewinkels de komende jaren verder te groeien.

EM-TÉ telt komend jaar zo’n 115 winkels. De Sligro-formule heeft daarmee meer winkels dan ketens als Dirk van den Broek en Dekamarkt. Sligro is sinds 2002 eigenaar van EM-TÉ. Toen telde de keten nog circa achttien winkels.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!