De introductie van de iPad zorgde dinsdag in de Verenigde Staten voor lange rijen enthousiaste en nieuwsgierige consumenten. Elektronicaketen Dixons verwacht in Nederland een enorm succes van Apples nieuwe tabletcomputer.
Wanneer de iPad naar Nederland komt weet niemand. Ook op het Nederlandse hoofdkantoor in Bunnik is het slechts gissen, schrijft De Telegraaf. Directeur Eddy Assies van Dixons ziet het als een manier ‘om de hype tot ongekende hoogten op te stuwen’. “De hebberigheid van het publiek wordt er alleen maar groter door.”
Nederland behoorde in eerste instantie tot een groep grotere Europese landen waar de iPad na de VS zou worden geïntroduceerd. Daar is nu zonder opgave van redenen een streep door gezet.
Volgens Assies heeft de consument behoefte aan een appartaat dat tussen de smartphone en het netbook in zit. Met iPad valt Apple niet alleen de markt voor minilaptops aan, maar ook die van e-readers. “In feite creëert Apple een totaal nieuwe categorie gadgets.”
Dixons kijkt uit naar iPad
Gepubliceerd op 7 april 2010 om 00:00
Reacties 0