De winkelstraatmanager staat volop in de belangstelling. De rol is niet nieuw, maar lijkt opnieuw te zijn uitgevonden nu het aantal winkelgebieden met een gebrekkig veiligheidsgevoel groeit. De winkelstraatmanager moet doodgewaande winkelstraten weer tot leven wekken.
In de gemiddelde Nederlandse winkelstraat winnen de grote winkelketens het van de ‘kleintjes’. Niet in de Amsterdamse Haarlemmerdijk en Haarlemmerstraat. Zo verkoopt de winkel Het Grote Avontuur zelf ontworpen interieuraccessoires, cadeautjes en meubels uit alle windrichtingen. Terwijl ze er bij Jollijst uitgebreid voor gaan zitten om de ideeën en wensen van de klant in beeld te brengen om zo de ideale lijst te creëren. De twee straten zijn een aaneenschakeling van delicatessenwinkels, boetiekjes en speciaalzaken. Levendige winkelstraten die uitnodigen tot slenteren en vergapen. De Haarlemmerdijk en Haarlemmerstraat gelden vaak als rolmodel voor winkelgebieden die er minder florissant aan toe zijn. De winkelbuurt wordt geroemd om het diverse winkelaanbod en de creatieve ondernemersgeest. Dat is niet altijd zo geweest.
Het gehele artikel is te lezen in het aprilnummer van RetailTrends.
Een jaarabonnement op RetailTrends? Klik hier
U kunt een gratis proefnummer aanvragen via sales@retailtrends.nl
De winkelstraatmanager herontdekt
Gepubliceerd op 7 april 2010 om 00:00
Reacties 0